SZKOLENIA


Szanowni Państwo,

 

Centrum Innowacji i Transferu Technologii serdecznie zaprasza pracowników Wydziału Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na szkolenie z zakresu prawa żywnościowego w kontekście komercjalizacji wyników badań naukowych i wdrażania nowych produktów spożywczych na rynek w ramach realizacji programu Ministerstwa Edukacji i Nauki pn. „Inkubator Innowacyjności 4.0”, współfinansowanego ze środków finansowych na naukę w ramach projektu pozakonkursowego „Wsparcie zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac B+R w jednostkach naukowych i przedsiębiorstwach”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Działanie 4.4).

 

W nawiązaniu do wcześniej złożonej deklaracji uczestnictwa w szkoleniu przekierowanej do Centrum przez Panią Dziekan prof. UPP dr hab. Bożenę Danyluk prosimy o mailowe potwierdzenie udziału w szkoleniu. Potwierdzenie prosimy przesłać na adres: inin@up.poznan.pl w temacie wpisując "Szkolenie prawo żywnościowe" oraz w treści wiadomości podając następujące informacje:

- imię i nazwisko, 

- nazwę reprezentowanej jednostki,

- mail i telefon kontaktowy.

 

Uwaga! Szkolenie jest limitowane pod względem ilości dostępnych miejsc. W przypadku braku możliwości stawienia się na szkolenie w konkretnym dniu, bądź w przypadku całkowitej rezygnacji z udziału w szkoleniu bardzo prosimy poinformować o tym wcześniej Centrum oraz wskazać osobę, która mogłaby zająć wolne miejsce. 

 

Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w Poznaniu w formie hybrydowej i obejmuje 16 godzin zegarowych, które zostaną podzielone na 3 dni:

·       24.11.2022 r. godz. 12:00 - 16:00 (4h) stacjonarnie w Poznaniu,

·       25.11.2022 r. godz. 09:00 – 17:00 (8h) stacjonarnie w Poznaniu,

·       02.12.2022 r. godz. 10:00-14:00 (4h) on-line

 

Szkolenie dedykowane jest pracownikom naukowym Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu realizującym projekty badawczo-rozwojowe w celu umiejętnego planowania w projektach zadań związanych z prawem żywnościowym w odniesieniu do opracowanych technologii. Drugą grupą odbiorców są brokerzy innowacji i inne osoby zajmujące się komercjalizacją wyników projektów naukowych.

 

Zakres tematyczny szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  • Nowa żywność (Definicja i przykłady; Dlaczego nowa żywności ma szczególne uregulowania prawne? Jak sprawdza się czy dany składnik jest nową żywnością?  Wpływ uznania substancji za novel food na komercjalizację produktu; Procedura autoryzacji; Aktualnie rozpatrywane wnioski; Znaczenie kategorii novel food w innowacjach produktów plant-based; Nowa żywność a oświadczenia zdrowotne.
  • Kategorie żywności (Borderline products)
  • Żywności pozyskana z grzybów i grzybni (Ramy prawne – możliwość zastosowania)
  • Zrównoważona produkcja (Odpad, produkt uboczny, czy surowiec – wpływ kwalifikacji na możliwość wykorzystania składnika w produkcji żywności)
  • GMO wykorzystywane w procesach produkcji żywności (Leghemoglobina sojowa - studium przypadku)
  • Żywność funkcjonalna i prozdrowotna (Czy opracowanie funkcjonalnego składnika bez uzyskania zezwolenia na stosowanie oświadczenia zdrowotnego ma sens? Podstawowe zasady stosowania oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych; Procedura zezwolenia – uzasadnienie, dokumentacja, czas, koszty)
  • Dodatki do żywności (Definicja, charakterystyka, cel stosowania, przykłady zastosowań; Wykazy dozwolonych substancji – gdzie są, jak je odczytywać, jakie mają znaczenie? Jak stosuje się dodatki – zasady, ograniczenia, specyfikacje; Dodatki vs składniki żywności – gdzie leży granica, sposoby na rozróżnianie; Dodatki vs substancje pomocnicze w przetwórstwie; Autoryzacja dodatków – procedura uzyskiwania zezwolenia, zmiany warunków stosowania; Nowe dodatki – informacje nt. dyskutowanych obecnie substancji, które pojawią się w wykazie)
  • Enzymy spożywcze (Czym są – definicja i charakterystyka; Enzymy stosowane w produkcji żywności i ich kwalifikacja (składnik – dodatek – substancja pomocnicza); Wymogi dla enzymów – wskazówki; Ocena bezpieczeństwa enzymów przez EFSA a wykaz dozwolonych enzymów – kiedy?)

 

Spotkanie przeprowadzone zostanie przez przedstawicieli Kancelarii IGI Food Consulting. Dwa pierwsze dni (24 i 25.11.2022) stanowić będą część teoretyczną/wykładową, natomiast 3 dzień szkoleniowy (02.12.2022) to sesja Q&A (pytań i odpowiedzi). Pytania można zgłaszać zarówno mailowo przed rozpoczęciem szkolenia (na adres inin@up.poznan.pl), jak również podczas szkolenia bezpośrednio do prowadzących.

Część stacjonarna szkolenia (24 i 25.11.2022) odbędzie się w Kolegium Rungego (ul. Wojska Polskiego 52, Poznań), a link do spotkania online (02.12.2022) otrzymają Państwo mailowo przed rozpoczęciem szkolenia od przedstawicieli firmy szkoleniowej.

 

Szczegółowych informacji dotyczących projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0” jak i samego szkolenia udziela Broker Innowacji:

Mariusz Lesiecki

mail: inin@up.poznan.pl

tel. 61 846 62 66

kom. 507 980 177




 





Centrum Innowacji i Transferu Technologii serdecznie zaprasza pracowników, doktorantów oraz studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na spotkanie informacyjno-szkoleniowe dotyczące realizacji projektu pn. "Inkubator Innowacyjności 4.0".

 

Spotkanie odbędzie się w dwóch terminach (do wyboru), tj. w dniu 6 września 2022 r. o godz. 14:00 oraz w dniu 13 września 2022 r. o godzinie 10:00. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formacie on-line za pomocą platformy MS Teams. Przewidywany czas trwania spotkania około 2 godzin. W czasie spotkania poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  1. cele i założenia projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0” realizowanego na rzecz społeczności akademickiej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu;
  2. zasady aplikowania o środki finansowe przeznaczone na realizację prac przedwdrożeniowych – projekty do 100 tysięcy złotych netto (preferowane projekty do 75 tysięcy złotych netto);
  3. opis prawidłowego sposobu przygotowania Wniosku konkursowego;
  4. zasady współpracy z przedsiębiorstwami przy realizacji prac przedwdrożeniowych;
  5. procedury komercjalizacji wyników prac przedwdrożeniowych;
  6. praktyczne korzyści wynikające z udziału w projekcie „Inkubator Innowacyjności 4.0”.

Spotkanie przeprowadzone zostanie przez przedstawicieli Koordynatora projektu, tj. Centrum Innowacji i Transferu Technologii. Po oficjalnej części prezentacji przewiduje się czas na zadawanie pytań. Istnieje również możliwość indywidualnych konsultacji, podczas których Brokerzy Innowacji z Centrum będą pomagać Państwu w wypełnianiu Wniosków o dofinansowanie.

 

UWAGA! Obowiązują zapisy na spotkanie. Wszystkich chętnych do uczestnictwa prosimy o wiadomość mailową na adres: inin@up.poznan.pl


w temacie wpisując:
„szkolenie 06.09.2022 r. Inkubator Innowacyjności 4.0” lub „szkolenie 13.09.2022 r. Inkubator Innowacyjności 4.0”

 

natomiast w treści maila podając:

·         imię i nazwisko wraz z tytułem naukowym,

·         status: pracownik naukowy/doktorant/student,

·         jednostkę (Wydział oraz Instytut/Katedra).

 

W odpowiedzi na zgłoszenie otrzymacie Państwo link do spotkania.

 

Szczegółowych informacji dotyczących projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0” udzielają działający w ramach jego realizacji Brokerzy Innowacji:

 

Mariusz Lesiecki

mail: inin@up.poznan.pl

tel. 61 846 62 66

kom. 507 980 177

 

 

Piotr Sajna

mail: piotr.sajna@up.poznan.pl

tel. 61 846 62 65

kom. 797 595 442

Informacje dostępne są również na stronie Centrum Innowacji i Transferu Technologii pod adresem: https://ciitt.up.poznan.pl/aktualnosci/ogloszenia oraz w pozostałych zakładkach dotyczących projektu (lista rozwijana w zakładce „Inkubator Innowacyjności 4.0”).

 

 






Centrum Innowacji i Transferu Technologii serdecznie zaprasza pracowników, doktorantów oraz studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu do udziału w webinarium informacyjno-szkoleniowym dotyczącym realizacji projektu "Inkubator Innowacyjności 4.0".

Szkolenie on-line przeprowadzone zostanie w dniu 12 października 2020 r. (poniedziałek) o godz. 10:00 za pośrednictwem platformy ZOOM. Przewidywany czas trwania – do 2 h. W czasie wydarzenia poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  1. cele i założenia projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0” realizowanego na rzecz społeczności akademickiej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu;
  2. zasady aplikowania o środki finansowe przeznaczone na realizację prac przedwdrożeniowych – projekty do 100 tysięcy złotych (preferowane projekty do 60 tysięcy złotych netto);
  3. opis prawidłowego sposobu przygotowania Wniosku konkursowego;
  4. zasady współpracy z przedsiębiorstwami przy realizacji prac przedwdrożeniowych;
  5. procedury komercjalizacji wyników prac przedwdrożeniowych;
  6. praktyczne korzyści wynikające z udziału w projekcie „Inkubator Innowacyjności 4.0”.

Spotkanie przeprowadzone zostanie przez przedstawicieli Koordynatora projektu, tj. Centrum Innowacji i Transferu Technologii. Po oficjalnej części prezentacji przewiduje się czas na zadawanie pytań. Istnieje również możliwość odbycia indywidualnych konsultacji (mailowych i telefonicznych), podczas których Brokerzy Innowacji z Centrum będą pomagać Państwu w wypełnianiu Wniosków o dofinansowanie projektu prac przedwdrożeniowych (kwota dofinansowania do 100 000 zł netto, rekomendowane będą projekty o wartości do 60 tysięcy złotych netto), których nabór przewidziano na okres 19.10.-18.11.2020 r.

UWAGA! Obowiązują zapisy na wydarzenie. Wszystkich chętnych do udziału w szkoleniu prosimy o wiadomość mailową na adres: inin@up.poznan.pl w temacie wpisując: „szkolenie 12.10.20 r. Inkubator Innowacyjności 4.0”,

natomiast w treści maila podając:

  • imię i nazwisko wraz z tytułem naukowym,
  • status: pracownik naukowy/doktorant/student,
  • jednostkę (Wydział oraz Instytut/Katedra).

W odpowiedzi otrzymają Państwo link do wydarzenia realizowanego za pomocą platformy ZOOM.

Szczegółowych informacji dotyczących projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0” udzielają działający w ramach jego realizacji Brokerzy Innowacji:


Mariusz Lesiecki

mail: inin@up.poznan.pl,

tel. 61 846 62 66

kom. 507 980 177


Jacek Wawrzynowicz

tel. 61 846 62 69

kom. 571 445 754


Piotr Sajna

tel. 61 846 62 65

kom. 797 595 442


Informacje dostępne są również na stronie Centrum Innowacji i Transferu Technologii pod adresem: Konkurs oraz w pozostałych zakładkach dotyczących projektu (lista rozwijana w zakładce „Inkubator Innowacyjności 4.0”).


Zespół projektu Inkubator Innowacyjności 4.0

Centrum Innowacji i Transferu Technologii

KONTAKT

Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Kolegium Rungego
ul. Wojska Polskiego 52
60-627 Poznań
Zobacz jak można do nas dojechać
Logo Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój Logo Rzeczpospolita Polska Logo Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Projekt „Inkubator Innowacyjności 4.0” jest współfinansowany ze środków finansowych na naukę w ramach projektu pozakonkursowego „Wsparcie zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac B+R w jednostkach naukowych i przedsiębiorstwach”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Działanie 4.4).
Go to top