Po zdiagnozowaniu problemu rynkowego, zdefiniowaniu klienta oraz propozycji wartości istotne budowaniu biznesu jest określenie kanałów dostępu - tj. ścieżek i sposobów dotarcia do klienta oraz uzyskania od klienta informacji zwrotnej na temat produktu.
Kolejną istotną kwestią w opracowywanych modelach biznesowych jest określenie PRZEWAG produktu lub usługi wdrażanej na rynek. Nasi studenci opracowali analizę SWOT i wskazali, jak komercjalizowane przez nich wynalazki mogą pokonać konkurencję.
Trzecim ważnym elementem rozpatrywanym na dzisiejszych warsztatach i nieodzownym w budowaniu modelu biznesowego było określenie NIEZBĘDNYCH ZASOBÓW, PARTNERÓW I DZIAŁAŃ - w tym obszarze uczestnicy warsztatów próbowali określić co mamy, czego lub kogo potrzebujemy i jakie działania musimy podjąć dla sprawnego wdrożenia.
Nasi studenci coraz bardziej wczuwają się w rolę startupów i szykują się do prezentacji swych modeli biznesowych w formie tzw. pitch deck.
Finał już niebawem!